Éjfél Kapitány játékok

Éjfél Kapitány játékok

"Fel kéne már hagyni azzal, hogy hülye vidójátékokat nyomok egész éjjel"

Galuska

 

Más játékok

Command & Conquer

Command & Conquer

Akik a real-time stratégiát kitalálták...

A legjobb játékokat persze nem a gép, hanem más játékosok ellen játssza az ember. Éjfél Kapitány kedvence ebben a műfajban a Command & Conquer marad. A Westwood Studios korszakalkotó játékát azóta is sokan koppintják.


A folytatás természetesen nem maradt el, hamarosan újabb környezetben, újabb egységekkel csépelhettük a mindig visszatérő gonosz NOD testvériség élőerejét és objektumait. A The Covert Operation küldetések és a Red Alert mint második rész már Windows alatt futott és néhány jópofa mozit
Mozi rovat
sem sajnáltak belőle. A dolog aktualitását mégis a Tiberian Sun, azaz a minap boltokba került harmadik rész adja.

A csata köré kanyarított bugyuta történetre jobb ha nem is vesztegetünk szót, mr. Nyálas és ms. Csöcsös nem domborítanak valami nagyot a videókon. A Kodiak mozgó harcálláspont belsejétől pedig egyenesen Pirx pilótás hangulatom lett...

A játék maga azoban megérdemel néhány jó és néhány keresetlen szót is. Szögezzük le az elején, nem vagyok az a fajta, aki néhány rosszul sikerül pixel miatt rendőrt hív. A táj maga például kifejezetten hangulatos és tetszetős. Jók a fények, jó a domborzat, helyén van minden. Nade az egységek és különösen a gyalogosok... Ennél még a C64-es időkben is jobb sprite-okat láttam. Mintha nem is ugyanazok a grafikusok csinálták volna például az épületek és a katonák rajzait... A tankok és egyéb járgányok grafikáiban is csak erős jóindulattal lehet felismerni az illető harceszközöket.

Ok, ok, akkor mi tetszett? Talán a küldetések? Ennyire idegesítő, gusztustalan pályákat régen láttam stratégiai játéknál. Az esetek nagy többségében csak egyetlen módon lehet végigcsinálni a pályákat, azt is csak akkor, ha a megfelelő irányba indulsz el a vadidegen és ködbe burkolódzó terepen. Namost kérem tisztelettel, miféle stratégiai játék az, ahol a terep leghalványabb előzetes ismerete nélkül kell találomra belekezdened, viszont kizárólag szivatós kacskaringók és ravaszul elrejtett átjárók sorozatán kellő sorrendben átmanőverezve juthatsz el a célig? Mert minden más irányban kiiktathatatlan nagytávolságú lézerütegek, vagy a teljes haderődet többszörösen meghaladó túlerő okoz másodperceken belül akkora veszteséget, ami után lehet újra kezdeni... Egy stratégiai játékban alapvető, hogy egy kiváló parancsnoknak elsőre is legyen esélye a küldetést sikerre vinni. Erről itt az első pálya után nincsen szó.

wolverin.jpg (3148 bytes)Az egységek változatosak és ötletesek, főleg a NOD oldalán. Tényleg mindennek van ellenszere, ahogy annak lennie kell. Az pedig, hogy a jó és rossz oldal mennyire van kiegyenlítve, semmit se számít, hiszen f2f küzdelemben nyilván mindketten azonos oldalt választunk majd. Száz szónak is egy a vége, a Tiberian Sunt nem a gép ellen kell játszani. Csakis kizárólag ember ellen.

Ha már itt tartok, érdemes azért megemlíteni az AI-t, mert meglepő dolgokat képes produkálni a gépi ellenfél. Jól láthatóan egy-egy sikertelen támadás után nem felejti el, hogy mi okozta az előőrs vesztét és pontosan megjegyzi a védelmi ütegek helyét és hatósugarát is. Nagyon valószínű, hogy a következő támadóhullám vagy alkalmas lesz a védelem tudatos kiiktatására, vagy egyszerűen, de határozottan megkerüli az ismert ütegeket! A támadók pedig még az emberi ellenfélnél is kiszámíthatatlanabb csapatokkal operálnak, hol lépegető mammut, hol mérnökökkel dugigrakott APC, hol százezer gyalogos, hol disruptorok tömege teszi próbára a bázis védelmét. Amit viszont nem nyeltem le szó nélkül, a következő eset volt. Amikor pontosan láttam az ellenfél bázisának minden részét, az automatikus hunter-seeker droidomat útjára bocsátva érdeklődéssel figyeltem, hogy a nagyteljesítményű generátorokat, vagy a fokozott erejű lézervédműveket rombolja-e le. Nem találod ki: teljes erővel belerohant egy ellenséges könnyűgyalogosba... Szóval AI ide vagy oda, a gép bambasága és túlereje minden igazi stratégát halálra bosszant. A program viszont fikázásom ellenére kiválóan alkalmasnak látszik arra, hogy számos álmatlan éjszakát okozzunk magunknak a rivális parancsnoknak a monitorok előtt.

A játék lelkes magyar rajongói élükön bizonyos Thrawn parancsnokkal csináltak egy egész jó kis oldalt kedvencüknek. Részletes információkért érdemes ide nézni, vagy felkeresni a hivatalos hírközpontot.