Éjfél Kapitány játékok

Éjfél Kapitány játékok

"Fel kéne már hagyni azzal, hogy hülye vidójátékokat nyomok egész éjjel"

Galuska

 

Más játékok

Frankie goes to Hollywood

Kultjáték volt ez a javából, a commodore 64 játékok egyik legjobbika. Frankie mint pálcikaember sétafikál a külvárosi utcákon, házról-házra jár, szobáról-szobára nézelődik. Fura tárgyak kerülnek elő az idegen fiókok mélyéről, kitömött vadkacsa reppen fel hirtelen a falról, és titkos ajtók nyílnak meg ismeretlen dimenziókba egy-egy bizarr arcade játék erejéig. Egy árva kukkot nem érteni az egészből, a járkálás mégis magával ragad, mert mintha Twin Peaksben
Twin Peaks film és sorozat
lennénk, mindig szól a zene. A több helyen is felbukkanó nagyvárosi legenda szerint a játékot mindezidáig senki sem csinálta végig, a gyártó cég csupán orbitális tréfának szánta a jól kidolgozott de lehetetlen küldetést. Ennek ellenére a játék hangulata és koncepciója nagyon sok pozitív kritikát kapott akkor és azóta is. Magam is sok órát eltöltöttem előtte annak idején, de esélyem sem volt a befejezésre, mert a minijátékoknál rendszeresen kifagyott az egész. Most, hogy a legújabb c64 emulátor a kezembe került, gondoltam, hogy újra nekifutok. Végül is erről szól az élet: beteljesíteni minden titkos vágyat...


A helyzet az, hogy a játék megnyerhető. Tudom, mert magam is megcsináltam. Ehhez a közkézen forgó Neo-Rio walkthrough
Neo-Rio walkthrough
pontosan le is ír minden tudnivalót, a többi csupán figyelem és elszántság kérdése. Nem kevés figyelem, és nem kevés elszántság kérdése. Folyamatos mentés és visszatöltés nélkül teljes képtelenség a győzelem, ami pofátlanság, tekintve hogy a játékban nincs is ilyen funkció (ezt csak a ccs64 emulátorom tudja). Ma már ennél alaposabban terveznek kalandjátékot, de a Frankie esetében még egy-egy rossz döntéssel végérvényesen elbukod a küldetést, a nélkül, hogy erről tudnál, és bolyonghatsz tovább reménytelenül Mundaneswille-ben. Hogy ez ne következzen be, a magam részéről néhány fontos tippel egészíteném csak ki a már említett végigjátszást:

A szomjas macskát a tejjel már megtöltött tálkához kell letenni. Ha rossz helyen használod, jó eséllyel örökre eltűnik a pályáról – és már kezdheted is újra a játékot, mert soha nem tudod megszerezni az érte járó pontot.

A labirintusban nem négy, hanem nyolc tűzköpő van, minden színből kettő! Mind a nyolc pontot ér. Ha kimész a labirintusból, a kilőtt tűzköpők újra beindulnak, de újbóli kilövésük nem ad pontot. Érdemes a labirintusba belépve egyszerre elintézni mind a nyolcat.

Az oldalról érkező tűzgolyók nem érnek pontot, és nem is szűnnek meg találat esetén: ne vacakolj velük.

A ZTT puzzle kulcsa a kézikönyvben világosan szerepel: az egyik gomb nem vesz el, csak hozzáad a képhez. Ezt a gombot kell majd utoljára megnyomni, a megelőző szekvenciát kell csak kikísérletezni. A ZTT puzzle két gombbal is aktiválható. Bármelyiket is sikerül megcsinálni, a feladat kipipálva és tiéd a pont.

A ZTT teremben ne felejtsd el megnyomni a pici hármas gombot – ez pontot ér!

A Terminál terem bal felső sarkában találsz három lámpát. Ezek jelzik, hogy a három jó floppyról betöltődött-e a három jó program. Ha 3 narancssárga fényt látsz és a security passt is rendesen felhasználtad, akkor kész a szoba.

A Terminál szobában nem szükséges berohannod a megnyíló Cybernetic Breakout játékokba, azokat máshonnan is elérheted és megcsinálhatod. Praktikusan van, amelyiket képtelenség is elérni...

A legtöbb játéknál a labirintusba vezető ajtó jelenik meg, ha már kipipáltad, de ez nem igaz mindegyikre. Tartsd nyilván, mivel vagy már készen!

A walkthrough pontos, semmi más titok nincs a pályán. Sem az egérlyuknak, sem a szárítókötél alatti izének, sem a telefonoknak, sem más tárgyaknak nincsen funkciója. A macskára tényleg nincs szükség megitatás után.


Ville Nurmi (C64hq) jóvoltából itt a teljes lista az elvégzendő feladatokról és az értük kapható pontokról, amiből jól látszik, hogy egyetlen egy sem hagyható ki a végső győzelemhez, azaz a 87000 ponthoz.

picked up pleasure pill (400)
ate pleasure pill (2000)
picked up faith pill (400)
ate faith pill (2000)
picked up war pill (400)
ate war pill (2000)
picked up video (400)
picked up herring (400)
used video (2000)
picked up love pill (400)
ate love pill (2000)
used herring
picked up floppy disk (400)
picked up bag of money (400)
picked up milk bottle (400)
picked up flak jacket (400)
put milk in cup (2000)
picked up floppy disk
picked up security pass (400)
picked up floppy disk (400)
used bag of money
picked up floppy disk
picked up thirsty cat (400)
picked up video
switched on lights (200)
used video
used flak jacket in War! (2000)
shot war symbol in War! (800)
shot faith symbol in War! (800)
shot pleasure symbol in War! (800)
used erroneous floppy disk in Terminal Room
used erroneous floppy disk in Terminal Room
used working floppy disk in Terminal Room (2000)
used erroneous floppy disk in Terminal Room
used security pass in Terminal Room (2000)
completed Cybernetic Breakout, Faith (1500)
completed Cupid's Arrows (2500)
completed Sea of Holes (2500)
shot fireball in Corridors of Power (1500)
shot fireball in Corridors of Power (1500)
shot fireball in Corridors of Power (1500)
shot fireball in Corridors of Power (1500)
shot fireball in Corridors of Power (1500)
shot fireball in Corridors of Power (1500)
shot fireball in Corridors of Power (1500)
shot fireball in Corridors of Power (1500)
picked up floppy disk
picked up pair of socks (400)
used pair of socks
picked up floppy disk
picked up pistol (400)
used pistol
picked up floppy disk
touched map of Merseyside (200)
let cat drink milk (2000)
touched catflap (200)
completed Flower Power (2500)
used working floppy disk in Terminal Room (2000)
used erroneous floppy disk in Terminal Room
used working floppy disk in Terminal Room (2500)
unreported points for completing Terminal Room (2000)
completed Cybernetic Breakout, Love (1500)
duck flew to Shooting Gallery (100)
picked up flak jacket
picked up key (400)
touched painting of Cupid's Arrows (200)
picked up a pleasure pill
unlocked door (2000)
found dead body (800)
got a clue
got a clue
got a clue
got a clue
got a clue
got a killer clue (800)
got a clue
got a clue
got a clue
got a killer clue (800)
got a clue
got a clue
got a clue
got a clue
got a killer clue (800)
got a killer clue (800)
got a clue
got a clue
got a clue
got a clue
got a killer clue (800)
got a killer clue (800)
got a killer clue (800)
completed murder mystery (3000)
used flak jacket in ZTT Room
shot wall in ZTT Room (2500)
completed puzzle in ZTT Room (3000)
completed Raid Over Merseyside (2500)
completed Talking Heads (2500)
shot love symbol in War! (800)
completed Shooting Gallery (2500)
completed Cybernetic Breakout, War (1500)
completed Cybernetic Breakout, Pleasure (1500)
touched three buttons in ZTT Room (100)

Welcome to the Pleasurdome! Így teljesüljön a többi titkos vágyam is!